close
تبلیغات در اینترنت

پروژه کارشناسی رشته علوم تربیتی با عنوان تهیه و تدوین برنامه یكساله آموزشی و تربیتی

بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما

پروژه کارشناسی رشته علوم تربیتی با عنوان تهیه و تدوین برنامه یكساله آموزشی و تربیتی

بازدید: 41
دسته بندی: دانلود فایل,
 پروژه کارشناسی رشته علوم تربیتی با عنوان تهیه و تدوین برنامه یكساله آموزشی و تربیتی

 

پروژه کارشناسی رشته علوم تربیتی با عنوان تهیه و تدوین برنامه یكساله آموزشی و تربیتی

آموزش و پرورش كه قرار است انسان را برای آینده آماده كند، بنابر همین وظیفه، باید توانایی رو به روشدن با چالش‌هایی را كه تحولات كنونی رو درروی نسل حاضر قرار می‌دهد، داشته باشد

دانلود پایان نامه کارشناسی رشته علوم تربیتی با عنوان تهیه و تدوین برنامه یكساله آموزشی و تربیتی

آموزش و پرورش
برنامه‌های پرورشی و تربیتی
برنامه یكساله آموزشی و تربیتی
پایان نامه کارشناسی رشته علوم تربیتی با عنوان تهیه و تدوین برنامه یكساله آموزشی و تربیتی
سیستم همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش
فروش فایل
fileina
فروشگاه ساز فایل
فروشگاه فایل
خرید پایان نامه کارشناسی رشته علوم تربیتی
دسته بندی علوم اجتماعی
فرمت فایل doc
حجم فایل 61 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 58

پایان نامه کارشناسی رشته علوم تربیتی با عنوان تهیه و تدوین برنامه یكساله آموزشی و تربیتی

 
 
پیش‌گفتار:
آموزش و پرورش كه قرار است انسان را برای آینده آماده كند، بنابر همین وظیفه، باید توانایی رو به روشدن با چالش‌هایی را كه تحولات كنونی رو درروی نسل حاضر قرار می‌دهد، داشته باشد. طبیعت آموزش و پرورش آن را مشابه یك فرایند كیفی بر حسب آن‌چه باید باشد شرح می‌دهد، نه آنچه هست از این رو، مایهت آن زاینده، پویا، تغییرپذیر و منعطف است و ناگزیر رو به رشد و تعالی و تغییر. افزون بر آن آموزش و پرورش به منزله پرورش‌دهنده نیروی انسانی موردنیاز در فرآیند تعامل فن‌آورانه‌ای عصر حاضر،‌ نقش بدیل خود را در جهان همچنان حفظ كرده است. حفظ و حراست نظام تعلیم و تربیت از این نقش اساسی با دگرگونی‌هایی همراه بوده است.
 
دگرگونیهایی كه بنا به تقاضای زمان و نیازهای برآمده از عصر حاضر ایجاد شده است. تجربه كشورهایی چون آمریكا (1975)، ژاپن (1948) و كره جنوبی در سال‌های اخیر به خوبی نشان می‌دهد كه تغییر و بازنگری در ساختار آموزش و پرورش در ادوار تاریخی در حفظ و بقای رشد و توسعه اجتماعی فرهنگی و اقتصادی ملت‌ها تاثیر حیاتی داشته است. امروزه تقریبا تمام كسانی كه به هر نحو طرفدار توسعه و اصلاحات هستند در همه جای دنیا از آموزش و پرورش شروع می‌كنند. چه توجه به اصل تعلیم و تربیت و تلاش در راه آن می‌تواند امر توسعه را پیش ببرد و با مسیر جهان هماهنگ كند.
 
روی‌كردهای برآمده از عصر جدید ارتباطات و فن‌آوری‌هادر تعلیم و تربیت از جمله دیدگاه حداكثر مبتنی بر خود یادگیری و چگونه یادگیری (فراشناخت)، یادگیری فرایند مدار و مستقل موجب حركت تدریجی در باز تعریف مفاهیم اساسی تعلیم و تربیت شده است. سواد، علم، تدریس، معلم، شاگرد، محتوای درس و مدرسه در حال ابراز تعاریف جدید هستند. در عصر حاضر تاكید نظام ‌آموزش و پرورش بر  انتقال دانش نیست و نقش مدرسه با گذشته تفاوت بسیار كرده است. آموزش و پرورش در مقام یاور در بالندگی انسان، ایفای نقش می‌كند نه انتقال‌دهنده اطلاعات، شاگرد پرسشگر،‌ فردگرا و فعال است و نه شنونده‌ای منفعل و پذیرا. امروزه، با دسترسی فراگیرندگان به اینترنت و گذرگاههای گوناگون كسب اطلاعات و بالطبع تاثیرپذیری از فرهنگ جهانی و غیربومی، اقتدار علمی معلم رفته رفته رنگ می‌بازد از همین روست كه اثر بخشی آموزش و پرورش، امروزه در جایگاه مرجعیت تعلیمی و تربیتی كم‌رنگ می‌شود.
 
در چنین وضعیتی آموزش و پرورش ناگزیر است كاركردهای نویی را متناسب با روح زمان برای خویش برگزیند. گزینش و دستیابی به كاركردهای نو مستلزم نگاهی نو به نظام آموزش و پرورش است. نگرشی نو در ابعاد و محورهای گوناگونی چون تعاریف، اصول، اهداف‌، ساختار، محتوا، مدیریت و منابع انسانی در كشور مانیز تغییرات و نگره‌های برآمده از تحولات عصر كنونی نیز خود نیازها و انتظارات جدیدی را از آموزش و پرورش شكل می‌دهد. اگر خود را در محدوده آنچه هستیم واقع‌بینانه ببینیم، متوجه خواهیم شد كه آموزش و پرورش كنونی ما تامین‌كننده دیروزمان بوده و نه برآورنده توقعات بر حق امروزمان. مبنا نسبی در جهان آموز نتیجه آموزش و پرورش پویای كسانی است كه با توجه به نیازهای‌مان و گریز از تعصبات ناروا خود را مسئول بهزیستی انسان‌ها می‌دانند و در سخت‌ترین شرایط به دنبال بهروزی همگانند. باید گفت اختراعات شگفت‌انگیز و امیدواری‌های روزافزون،‌ الهام گرفته از اندیشه كسانی است كه همگان را وامدار خود كرده است و ما همچنان منفعلانه چشم به راه آنان هستیم تا بی‌آنكه مهمی در این دستاوردها داشته باشیم برداشت‌كننده دست دومی از پدیده‌های رفاهی،‌ اختراعی دیگران آن هم با پرداخت هزینه‌های سرسام‌آور باشیم.
 
 
 
کلمات کلیدی:

آموزش و پرورش

برنامه‌های پرورشی و تربیتی

برنامه یكساله آموزشی و تربیتی

 
 
مقدمه:
انسان برای خلق نشاط و پویایی در زندگی، نیازمند نوآوری و ابتكار است تا انگیزه تنوع‌طلبی خود را ارضا كند و زمینه شكوفایی استعدادها و توانایی‌های خویش را فراهم سازد. جامعه انسانی برای زنده‌ماندن و گریز از مرگ و ایستایی به تحول و نوآوری نیاز دارد.امروز شعار «نابودی در انتظار شما است مگر اینكه خلاق و نوآور باشید.» در پیش روی مدیران همه سازمانها قرار دارد. اما مسئولیت سازمان‌های آموزشی،‌  به خصوص آموزش و پرورش كه وظیفه  تعلیم و تربیت فرزندان و آینده‌سازان جامعه را بر عهده دارند شكی دیگر به خود می‌گیرد. از این رو،‌ سازمانهای آموزشی از یك سو وظیفه فراهم‌آوردن زمینه رشد و پرورش خلاقیت و نوآوری و همچنین استفاده صحیح و جهت‌دار از استعدادها و توانایی‌های افراد را به عنوان امری مهم به عهده دارند كه این خود زمینه ساز توسعه فرهنگی،‌ اقتصادی، اجتماعی و . . . درجامعه است و از سوی دیگر برای پویایی خود نیازمند پرورش و بهره‌مندی از خلاقیت و نوآوری در سطوح سازمانی خود هستند.
 
سازمان خلاق نیازمند به مدیر خلاق است كه در ایجاد و حفظ فرهنگ خلاق در درون سازمان و ترغیب، ترویج و به وجودآوردن انگیزه برای رفتار خلاق در افراد و گروه‌های درون سازمان كوشا باشد. در این راستا، مدیران سازمانهای آموزشی باید هم از تجربه مفید در ایجاد چنین فرهنگی برخوردار بوده و هم مود تایید كاركنان سازمان خود باشند زیرا چنین تاییدی علاقه‌مندی و اشتیاق افراد را افزایش می‌دهد.لازار سفلد (1963) می‌گوید: مدیر باید تمهیدات و تدابیری برای رشد،‌نوآوری و تغییر بكار بندد. در دنیای متحول و متغیر، اشخاص و سازمانها باید بتوانند با تغییر و دگرگونی سازگاری پیدا كنند و این از وظایف عمده مدیران است.
 
 
 
فهرست 
 
پیشگفتار
مقدمه
تشویق برنامه
محتوای برنامه سالانه
اهداف كلی آموزشگاه
دلایل اهمیت خلاقیت در مدیران آموزشی
نقش مدیران مدارس در اجرای آیین‌نامه آموزشی
برنامه ثابت آموزشگاه
شیوه اجرایی
سطوح انتظارات در حیطه‌ی فعالیت‌های آموزشی- پرورشی- اداری)
آموزش فعالیت‌های مكمل شامل:
فعالیت‌های مكمل تربیتی 
برگزاری جشن‌ها:
جدول شورای مدرسه
برنامه شورای آموزگاران
برنامه آموزشی خانواده- به تفكیك پایه‌ها
برنامه جلسات دیدار با مربیان
برنامه‌ریزی گروه‌های آموزشی اول تا پنجم دبستان
تاریخ اجرایی برنامه امتحانی
تاریخ تشكیل جلسات انجمن اولیا و مربیان
تاریخ تشكیل شورای دانش‌آموزی
تاریخ برگزاری آزمون ورودی«تعیین سطح»
آیین‌نامه انضباطی 
برنامه‌های پرورشی و تربیتی
عملكرد طرح‌ها و بررسی نقاط ضعف و قوت طرح‌ها ارائه شده
 
 
 
 

دانلود پایان نامه کارشناسی رشته علوم تربیتی با عنوان تهیه و تدوین برنامه یكساله آموزشی و تربیتی


این مطلب در تاریخ: دوشنبه 19 مرداد 1394 ساعت: 19:53 منتشر شده است
نظرات()

نظرات


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

ورود کاربران

نام کاربری :
رمز عبور :

» رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد

تبلیغات

متن

آمار


آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 5

آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 795
بازدید دیروز بازدید دیروز : 1,599
آي پي امروز آي پي امروز : 150
آي پي ديروز آي پي ديروز : 290
بازدید هفته بازدید هفته : 6,583
بازدید ماه بازدید ماه : 14,406
بازدید سال بازدید سال : 487,394
بازدید کلی بازدید کلی : 1,199,195

اطلاعات شما اطلاعات شما
آی پی آی پی : 54.205.0.26
مرورگر مرورگر :
سیستم عامل سیستم عامل :
تاریخ امروز امروز : جمعه 19 آذر 1395

خبرنامه

براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود

تصویر ثابت