close
تبلیغات در اینترنت

پروژه توصيف و اولويت بندي عوامل انگيزش شغلي معلمان تربيت‌بدني نيشابور براساس نظريه هرزبرگ

بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما

پروژه توصيف و اولويت بندي عوامل انگيزش شغلي معلمان تربيت‌بدني نيشابور براساس نظريه هرزبرگ

بازدید: 44
پروژه توصيف و اولويت بندي عوامل انگيزش شغلي معلمان تربيت‌بدني نيشابور براساس نظريه هرزبرگ

عنوان كامل :

پایان نامه توصيف و اولويت بندي عوامل انگيزش شغلي معلمان تربيت‌بدني نيشابور براساس نظريه هرزبرگ

تعداد صفحات :

70

دسته :

تربیت بدنی

چکیده :

هدف از اين پژوهش،توصيف و اولويت بندي عوامل انگيزش شغلي معلمان تربيت بدني بر اساس نظريه هرزبرگ بود.جامعه آماري اين پژوهش شامل 100 نفر از معلمان تربيت بدني زن و مرد در مقاطع مختلف تحصيلي نيشابور در سال تحصيلي 84-1383بودند که همگي در تحقيق شرکت کردند. اين پژوهش از نوع  توصيفي  است  که به شکل ميداني انجام گرفته است.ابزار اندازه گيري يک پرسشنامه محقق ساخته بر اساس نظريه هرزبرگ بودکه به تمامي 100 نفر براي تکميل ارايه شد. که 91 نفر از آزمودنيها به پرسشنامه ارسالي پاسخ دادند. از آمارهاي توصيفي و استنباطي براي توصيف و تحليل داده ها استفاده گرديد.نتايج نشان داد که در بين عوامل انگيزشي رشد فکري وارتقاء، قدرداني، پيشرفت، ماهيت مسووليت ، ماهيت کار و موفقيت به ترتيب بيشترين اهميت را در انگيزش شغلي معلمان دارند.در بين عوامل بهداشتي روابط ،حقوق و دستمزد،امنيت شغلي،شرايط کار،قوانين و مقررات و سرپرستي به ترتيب داراي بيشترين اهميت هستند.اولويت بندي عوامل انگيزشي در معلمان زن و مرد به طورجداگانه نشان داد که در بين معلمان زن قدرداني،رشد فکري و ارتقاء،پيشرفت،ماهيت کار،ماهيت مسووليت وموفقيت و درمعلمان مرد رشد فکري و ارتقاء،قدرداني،پيشرفت،ماهيت مسووليت،موفقيت و ماهيت کار به ترتيب بيشترين اهميت را دارند.همچنين اولويت بندي عوامل بهداشتي در معلمان تربيت بدني زن و مرد نشان داد که در معلمان زن روابط انساني و اجتماعي ،شرايط کار،حقوق ودستمزد،امنيت شغلي،قوانين ومقررات و سرپرستي به ترتيب بيشترين اهميت را در بين عوامل دارند.در حالي که در معلمان مرد حقوق ،امنيت شغلي،شرايط کار،روابط ،قوانين و مقررات وسرپرستي به ترتيب اولويت قرار دارند.مقايسه برخي عوامل جمعيت شناختي با عوامل انگيزشي نشان داد که فقط در مورد جنسيت با عوامل انگيزشي تفاوت معني دار است. مقايسه ساير عوامل جمعيت شناختي مانند سطوح مختلف سني ، مدرک تحصيلي و سابقه خدمت با عوامل انگيزشي تفاوت معناداري را نشان نداد.

فهرست مطالب :

فصل اول: طرح تحقیق
مقدمه
بیان مساله
ضرورت و اهمیت تحقیق
اهداف تحقیق
فرضیه های تحقیق
پیش فرض های تحقیق
محدودیت های تحقیق
تعریف وازه ها
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
ادبیات تحقیق
نگرشهای مدیریت به انگیزش
ـ رویکرد کلاسیک
ـ رویکرد نئوکلاسیک
ـ رویکرد اقتضایی
نگرشهای روانشناختی در زمینه انگیزش
ـ نظریه لذت طلبی
ـ نظریه غرایز
ـ نظریه تقویت
ـ نظریه شناخت
نظریه های انگیزشی
الف) نظریه‌های فعال‌سازی انگیزش
ـ نظریه سلسله مراتب نیازهای مازلو
ـ نظریه دو جنبه‌ای انگیزش
ـ نظریه دوعاملی انگیزش
ـ نظریه لذت‌گرایی مک‌ کللند
ـ نظریه‌ نیازهای زیستی، تعلق و رشد
ب) نظریه‌های فرایندی
ـ نظریه انتظار و احتمال
ـ نظریه برابری
ـ نظریه هدف‌گذاری
ـ نظریه تقویت و اصلاح رفتار
نظری تفصیلی بر تئوری هرزبرگ
پیشینه تحقیق
جمع بندی
فصل سوم: روش شناسی تحقیق
مقدمه
روش تحقیق
جامعه اماری
متغیرهای تحقیق
ابزار اندازه گیری
روایی و پایایی پرسشنامه
نحوه امتیاز گذاری پرسشنامه
روش جمع آوری اطلاعات
روشهای آماری
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل آماری
مقدمه
توصیف اماری داده ها
تجزیه و تحلیل استنباطی داده ها
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
خلاصه تحقیق
بحث و نتیجه گیری
پیشنهادهای تحقیق
الف- پیشنهادات برخاسته از تحقیق
ب- پیشنهادات برای تحقیقات بعدی
منابع و مأخذ

فهرست جدوال

جدول 1- مفروضات نظرية x و y درباره انسان

جدول 2- فراواني و درصد پاسخگويان براساس جنسيت

جدول 3- فراواني و درصد پاسخگويان براساس نوع استخدام

جدول 4- فراواني و درصد پاسخگويان براساس مدرك تحصيلي

جدول 5- فراواني و درصد پاسخگويان براساس سن

جدول 6- فراواني و درصد پاسخگويان براساس سوابق ورزشي

جدول 7- فراواني و درصد پاسخگويان براساس سنوات خدمت

جدول 8- ميانگين و انحراف معيار هركدام از انگيزنده‌ها

جدول 9- ميانگين و انحراف معيار هركدام از عوامل بهداشتي

جدول 10- نتايج آزمون تي مستقل مربوط به جنسيت در مورد عوامل انگيزش

جدول 11- تجزيه و تحليل داده ها در مورد عوامل انگيزنده معنا دار

جدول 12- نتايج تحليل واريانس مقايسه سطوح مختلف تحصيلي با عوامل ايجاد انگيزش

جدول 13- نتايج تحليل واريانس مقايسه سوابق مختلف خدمت با عوامل ايجاد انگيزش

جدول 14- نتايج تحليل واريانس مقايسه سطوح مختلف سني با عوامل ايجاد انگيزش

فهرست اشکال

شكل 1- تحولات تاريخي نگرش مديريت و روانشناسي به انگيزش

شكل 2- طبقه بندي سلسله مراتب نيازهاي مازلو

شكل 3- فرايند انگيزش از طريق ارضاي نيازها

شكل 4- الگوي ساده انتظار


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

این مطلب در تاریخ: سه شنبه 05 آبان 1394 ساعت: 11:24 منتشر شده است
نظرات()

نظرات


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

ورود کاربران

نام کاربری :
رمز عبور :

» رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد

تبلیغات

متن

آمار


آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 7

آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 970
بازدید دیروز بازدید دیروز : 1,637
آي پي امروز آي پي امروز : 209
آي پي ديروز آي پي ديروز : 287
بازدید هفته بازدید هفته : 12,292
بازدید ماه بازدید ماه : 7,315
بازدید سال بازدید سال : 480,303
بازدید کلی بازدید کلی : 1,192,104

اطلاعات شما اطلاعات شما
آی پی آی پی : 54.157.7.205
مرورگر مرورگر :
سیستم عامل سیستم عامل :
تاریخ امروز امروز : یکشنبه 14 آذر 1395

خبرنامه

براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود

تصویر ثابت