close
تبلیغات در اینترنت

عوامل موثر در بهینه سازی سیستم بازاریابی و فروش

بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما

عوامل موثر در بهینه سازی سیستم بازاریابی و فروش

بازدید: 73
 عوامل موثر در بهینه سازی سیستم بازاریابی و فروش

 

عوامل موثر در بهینه سازی سیستم بازاریابی و فروش

استراتژی ایجاد تمایز به معنای تولید کالا و یا خدماتی است که به خودی خود منحصر بفرد هستند و همانند آن تاکنون در بازار یافت نشده است

دانلود عوامل موثر در بهینه سازی سیستم بازاریابی و فروش

برند تجاری
ارزش ویژه برند
استراتژی های رقابتی
سیستم بازاریابی و فروش
دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی
عوامل موثر در بهینه سازی سیستم بازاریابی و فروش
دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی
دانلود پایان نامه ارشد مدیریت بازرگانی
دانلود پایان نامه مدیریت
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 130 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 178

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

عوامل موثر در بهینه سازی سیستم بازاریابی و فروش

مطالعه موردی:لوازم لوکس خودرو با برند Rockford Fosgate
*همراه با پرسشنامه
 
 
بیان مسئله
موفقیت یک سازمان تنها در مجموعه اهداف روشنی که سازمان برای خودش قرار می دهد، تعیین می گردد. برای بسیاری از سازمان های بازرگانی، سود یک هدف مهم است و می تواند ترکیبی از نتایج مالی کوتاه مدت افزایش منابع یا جریان نقدی و افزایش ارزش ویژه ی برند باشد.افزایش در ارزش ویژه ی برند معادل یک دارایی هست که توسط عادات مشتریان و نگرش-های آن ها به برندشان داده می شود. در این نوشته سعی شده است، ابعاد این مفهوم، دیدگاه های مختلف نسبت به آن و بازاریابی آن هرچند مختصر توضیح داده شود. (پیک شیوا، دی 1386)
 
مفاهیمی نظیر استراتژی های کلی، روش های قیمت گذاری، توزیع، توسعه تبلیغات و تقسیم-بندی در بازار مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. فاکتورهایی مانند نفوذ در بازار، سود، بودجه، بررسی اقتصادی، سرمایه گذاری های کلان، فعالیت های دولتی، تغییرات آماری، پدید آمدن تسهیلات تکنولوژیک و گرایشات فرهنگی در بازاریابی لوازم لوکس خودرو با برند Rockford Fosgate نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت.
 
به منظور تبیین خط مشی کلی بازاریابی می بایست همواره دو نکته اساسی را درنظر داشت:
1. چگونه می توانید در عرصه رقابت ها، تجارت مقرون به صرفه ای داشته باشید.
2. چگونه می توانید از برنامه های معین شده روزانه حمایت کرده و آن ها را اجرا نمایید.
 
این روزها به دلیل بوجودآمدن رقابت های بسیار شدید و تنگاتنگ، تعیین یک نوع استراتژی کلی از ملزومات کار  به شمار می رود. شما با این کار می توانید توان برابری محصولات خود را با سایر کالاها تضمین کنید؛ برای پی ریزی این استراتژی باید اسلوب مشخصی را به کار گیرید تا بتوانید آن را به طور روزانه در برنامه کاری خود به مرحله اجرا درآورید. اگر تکنیک انتخابی شما توسط منبع موثقی از کارشناسان متبحر پی ریزی نشده باشد، ارزش چندانی نداشته و کاربردی نخواهد بود.در روند ایجاد یک طرح کاربردی در عرصه تجارت باید عوامل بیشماری را درنظر گرفته و مورد بررسی قرار دهید. البته در میان کلیه این عوامل، فاکتورهایی هستند که از اهمیت بیشتری برخوردار می باشند. باید توجه داشت که تعیین هرگونه خط مشی کلی نیازمند ملاحظات مخصوص به خود می باشد. لازم نیست «همه » ی عوامل مهم را در تبیین خط مشی های کلی، دخیل کنیم. اگر کمی بیشتر دقت کنید، متوجه خواهید شد که در اکثر استراتژی ها نقاط اشتراکی به چشم می خورد. در این قسمت نگاهی به چند نمونه از مهم ترین فاکتورهای قابل بررسی خواهیم داشت.
 
برای تعیین استراتژی کلی، ابتدا باید اهداف کلی سرمایه گذاری و تشکیلات اقتصادی خود را معین کنید. به طور کلی این مطلب در یکی از چهار گزینه زیر تعریف می شود:
اگر بازار نیاز مبرمی به کالای ارائه شده شما داشته باشد و کالا با بهره گیری از بهترین کیفیت عرضه شود، باید سرمایه گذاری کلانی روی آن انجام دهید تا ارائه خدمات به بهترین نحو انجام پذیرد.اگر بازار نیاز مبرمی به کالای شما داشته باشد، اما کالا از کیفیت چندان مطلوب برخوردار نباشد، باید سعی کنید که به هر نحوی که شده کیفیت کالا را بهبود بخشیده و این مقوله را در رأس اولویت های تجاری اولویت لوکس خودرو قرار دهید.اگر بازار نیاز چندانی به کالای شما نداشته باشد، اما در عین حال محصولات شما از کیفیت بالایی برخوردار باشند باید بازاریابی کنید تا بتوانید میزان تقاضا را بالا برده و میزان سود خود را افزایش دهید.
 
پس از اینکه توانستید بهترین راه کسب سود را انتخاب کنید، قدم بعدی این است که روشی را برای چگونگی «عرضه» انتخاب کنید؛ بیشتر باید به دنبال روشی باشید که در بازار عمومیت بیشتری داشته باشد، به این معنا که باید از استراتژی های کلی و عمومی پیروی کنید. (این نوع استراتژی ها برای نخستین بار توسط «مایکل پورتر» در کتاب معروفش با نام «مزایای رقابت» بیان شد).
 
 
کلمات کلیدی:

برند تجاری

ارزش ویژه برند

استراتژی های رقابتی

سیستم بازاریابی و فروش

 
 
 اهمیت و ضرورت اجرای تحقیق
استراتژی  مدیریت قیمت ها بر این اصل استوار است که شما می توانید خدمات و یا کالاهایی با کیفیت بالا را تولید کرده و آنها را با قیمتی پایین تر از قیمت رقبا به فروش برسانید. این قیمت های پایین به تدریج به شما سود می رسانند چراکه میزان تقاضا بالا می رود و فروش افزایش پیدا می-کند. برخی از فاکتورهایی که باید در مقوله مدیریت نرخ ها به آن توجه داشت، این است که خدمات و محصولات باید همچنان در دسترس بوده و قابل استفاده باشند، سرمایه در چرخه کار باشد، توانایی و مهارت کارکنان در تولید بالا باشد، نیروی انسانی به خوبی مدیریت شود، هدف از تولید محصول تسهیل در ساخت و مصرف آن باشد، توزیع با قیمت پایین انجام شود. (کاتلر فلیپ و گری آرمسترانگ، 1386)
 
استراتژی ایجاد تمایز به معنای تولید کالا و یا خدماتی است که به خودی خود منحصر بفرد هستند و همانند آن تاکنون در بازار یافت نشده است. برای جلوه دادن بیشتر کار می توانید به مارک های جدید، تکنولوژی اختصاصی، ویژگی های استثنایی، خدمات ممتاز، شبکه قوی توزیع، و یا سایر مواردی که در صنعت شما بی همتا هستند، اشاره کنید. این بی همتایی نهایتاً باید شما را به سودی بیش از هزینه صرف ساخت محصولات کارخانه ای برساند. از دیگر شرایطی که برای حمایت از استراتژی ایجاد تفاوت (تمایز) باید ذکر کرد، می توان به موارد مقابل اشاره کرد: قابلیت های بالای بازاریابی، بررسی فنی و موثر محصولات، داشتن پرسنل خلاق، برخورداری از توانایی انجام مطالعه و تحقیق و برخورداری از اعتبار بالا.
 
استراتژی متمرکز یکی از دشوارترین و از نظر تکنیکی یکی از پیشرفته ترین استراتژی های کلی و عمومی به شمار رود، و هدایت ورهبری آن نسبت به استراتژی ایجاد تمایز و مدیریت قیمت ها دشوارتر است. این نوع استراتژی برای هدف گیری یک بخش «متمرکز» درنظر گرفته شده است و معمولاً زمانی به کار گرفته می شود که استعمال استراتژی مدیریت قیمت ها و ایجاد تفاوت در بازار، مقرون به صرفه نباشد. این تکنیک معمولاً برپایه تحت پوشش قرار دادن هدفی خاص، آن هم به طور استثنایی و متفاوت (و نه مثل همیشه) می باشد تا به موجب آن توان رقابت را از دیگران بگیرد و به اصطلاح آنها را خلع سلاح نمایید. در این شیوه اغلب خورده پاهای موجود در بازار سرمایه هدف قرار می گیرند و از آنجایی که این نوع تولیدکنندگان، کوچک هستند و توان رقابت شدید را ندارندبه سرعت از پا درمی آیندو در نتیجه شما در کوتاه مدت صاحب سود فراوانی می-شوید و این اهمیت ما را بر آن داشت تا پژوهش را به عوامل موثر در بهینه سازی سیستم بازاریابی و فروش لوازم لوکس خودرو با برند Rockford Fosgate اختصاص دهیم. (همان)
 
 
 
فهرست مطالب
 
فصل اول مقدمه8
چکیده9
واژگان کلیدی9
مقدمه10
1- بیان مسئله12
2- اهمیت و ضرورت اجرای تحقیق14
سؤال تحقیق:16
هدف تحقیق:16
فرضیه های تحقیق:17
قلمرو تحقیق:17
قلمرو موضوعی:17
قلمرو زمانی:18
قلمرو مکانی:18
3- منابع و ابزارهای پژوهش:18
4-  مفاهیم و واژگان اختصاصی19
برند چیست؟19
 
فصل دومكلیات پژوهش20
مقدمه21
نگرش از برون به درون سازمان24

مفاهیم مرتبط با برند25

ارزش ویژه برند (Brand Equity):25

مدیریت استراتژیک برند (Brand Strategic Management):26

تصویر برند (Brand Image)26
آگاهی از برند (Brand Awareness)27
تداعیهای برند (Brand Associations)27

نمودار سازمانی در خصوص بخش مدیریت برند27

1- مدیر برند (The Brand Managere)28
2- مدیر ارزش برند (The Brand Equity Manager)28
3- مدیر دامنه برند (The Domain Brand Manager)28
4- مدیر برند در سطح جهانی (The Global Brand Manager)29
5- مدیر ارشد اجرایی CEO29
6- مدافع برند (The Brand Champion)29
7- مدیر طبقه (The Category Manager)30
8- کمیته برند (The Brand Committee)30
9- هماهنگ کننده ارتباطات (The Communication Coordinator)30

2-1- سیر تکامل بازاریابی و اهمیت آن برای سازمانها:30

2-2- اصول و استراتژیهای نوین در بازاریابی تجاری:33
2-3- قومشناسی مشتریان:50
متدولوژی:51
کاربردهای قومشناسی مشتریان:52

2-4- بازاریابی ویروسی چیست؟52

2-5- اشتباه فاحش در بازاریابی55
2-6- مدیریت برند و خوشنامی قدرتمندی نام تجاری:58

تشریح نام تجاری:60

تبیین نام تجاری از دیدگاههای مختلف62
1) دکارت و کاربرد برهان ریاضی در مدیریت نامهای تجاری:63
2) روسو و اهمیت عواطف و احساسات:64
نیچه و خلق ارزشها65
آکر (ارزش ویژه نام تجاری)66
3) کلر (ارزش ویژه نام تجاری برمبنای مشتری)67
1. نظریه مصرف تظاهری:67
2. مدل بی.اِی.وی68
اهمیت نام تجاری:71

2-7- عوامل مؤثر بر توانمندیهای نام تجاری:74

الف) وفاداری نام تجاری74
ب) ارزشهای مشتریپسند75
مزایای نام و نشان تجاری77

جایگاه یابی نام و نشان تجاری78

تعریف ایجاد نام و نشان تجاری78
اصول ایجاد نام و نشان تجاری79
ارکان ایجاد نام و نشان تجاری:81

برندسازی الکترونیک:83

مراحل ایجاد نام و نشان تجاری اینترنتی:83
مرحله یک: تعریف نام و نشان تجاری83
مرحله دو: تعیین آیندهای مطلوب برای نام و نشان تجاری84
مرحله سه: ایجاد استراتژی نام و نشان تجاری85
مرحله چهار: شناسایی مراحل فعالیت نام و نشان تجاری87
مرحله پنج: قدرت نفوذ جنبههای منحصر بفرد اینترنت87
مرحله شش: پایش، ارزیابی و تطبیق88

ارکان ایجاد نام و نشان تجاری اینترنتی:88

رکن اول: درک مشتریان88
رکن دوم: ارتباطات بازاریابی90
رکن چهارم: محتوا92
3- یکپارچگی ارکان:94

2-8- عوامل مؤثر بر برند:96

موفقیت برند:97
ارزش افزوده برند:98
برندسازی:98
مدیریت برند:99

3- چگونگی ارتباط با مشتریان از طریق نام تجاری یک برند:101

4- ایجاد نام و نشان تجاری اخلاقی:102
5- اهداف سوال برانگیز نامسازی104
مدیریت نام تجاری برند:106
2-8- آسیب پذیری نام و نشان تجاری107
تصاویر چندگانه نام و نشان تجاری107
نقص در مدلهای مربوط به نام و نشان تجاری108
ماتریس استراتژیهای نام تجاری109
نامسازی اخلاقی و اعتبار شرکت111
نامسازی و مسئولیت اجتماعی شرکت112
ارزش ویژه نام و نشان113
2-9- عوامل ویژه موثر بر نام و نشان تجاری114
ـ توجه مشتریان به اخلاقیات نام و نشان114
تأثیر بازاریابی خدمات بر نام و نشان تجاری شرکتهای تولیدی:116
2-10- نقش خدمات در کسب مزیت رقابتی118
استراتژیهای ارائه خدمات121
توانایی ضعیف در ارائه خدمات به مشتری:122
استراتژی خلق ارزش با همکاری مشتریان برای حداکثر کردن ثروت سهامداران:125
تعالی در اجرای خدمات (افراد و فرآیندها):130
استراتژی برنامهریزی بهبود خدمات:131
2-11- استانداردسازی و ارزیابی برندهای مختلف:137
2-12- ویژگیهای بازارهای خدمات:149
2-13- نتیجه گیری152
 
فصل سومروش تحقیق154
1-3- مقدمه155
3-2- روش تحقیق155
3-3- جامعه آماری157
3-4- نمونه آماری157
3-5- تعیین حجم نمونه158
3-6- روش نمونه گیری158
3-7- روشهای جمع آوری دادهها158
3-8- تجزیه و تحلیل159
 
فصل چهارم  تجزیه و تحلیل دادهها160
4-1- نتیجه گیری169
الف) نتیجه گیری براساس مشخصهای فردی افراد نمونه:169
ب) نتیجه گیری براساس فرضیات تحقیق:169
4-2- پیشنهادات170
4-3- پرسشنامه171
منابع175
 
 
 
 
 

دانلود عوامل موثر در بهینه سازی سیستم بازاریابی و فروش


این مطلب در تاریخ: چهارشنبه 27 آبان 1394 ساعت: 17:59 منتشر شده است
نظرات()

نظرات


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

ورود کاربران

نام کاربری :
رمز عبور :

» رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد

تبلیغات

متن

آمار


آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 3

آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 1,008
بازدید دیروز بازدید دیروز : 1,599
آي پي امروز آي پي امروز : 168
آي پي ديروز آي پي ديروز : 290
بازدید هفته بازدید هفته : 6,796
بازدید ماه بازدید ماه : 14,619
بازدید سال بازدید سال : 487,607
بازدید کلی بازدید کلی : 1,199,408

اطلاعات شما اطلاعات شما
آی پی آی پی : 54.167.149.128
مرورگر مرورگر :
سیستم عامل سیستم عامل :
تاریخ امروز امروز : جمعه 19 آذر 1395

خبرنامه

براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود

تصویر ثابت