close
تبلیغات در اینترنت

معرفی کلی سالن مونتاژ یک سایپا

بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما

معرفی کلی سالن مونتاژ یک سایپا

بازدید: 54
دسته بندی: دانلود فایل,
 معرفی کلی سالن مونتاژ یک سایپا

 

معرفی کلی سالن مونتاژ یک سایپا

سالن مونتاژ یک یکی از سالن های قدیمی سایپا است که در گذشته خودرو رنو 5 و رنو 21 و نیسان تولید می شد و در حال حاضر پراید و ریو همچنین قسمتی از رتوش زانتیا در این قسمت واقع شده که در دو شیفت کاری کار می کنند

دانلود معرفی کلی سالن مونتاژ یک سایپا

شرکت سایپا
سالن مونتاژ خودرو
سالن مونتاژ سایپا
دانلود مقالات رشته مکانیک
معرفی کلی سالن مونتاژ یک سایپا
دانلود مقالات مکانیک
دانلود مقالات مهندسی مکانیک
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 58 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 34

دانلود مقاله رشته مکانیک

معرفی کلی سالن مونتاژ یک سایپا

 
مقدمه:
سالن مونتاژ یک یکی از سالن های قدیمی سایپا است که در گذشته خودرو رنو 5 و رنو 21 و نیسان تولید می شد و در حال حاضر پراید و ریو همچنین قسمتی از رتوش زانتیا در این قسمت واقع شده که در دو شیفت کاری کار می کنند و نیرو های جوان و کارآمدی دارد مخصوصاً خط ریو به خاطر توانایی باالقوه ای که دارد معمولاً ماشین های به روز در این قسمت تولید و چک می شود . 
 
خط مونتاؤ ریو از سه قسمت تزئینات که شامل 21 ایستگاه کاری است و قسمت مکانیک با 18 ایستگاه کاری و خط نهایی دارای 10 ایستگاه کاری می باشد تشکیل شده است . در قسمت تزئینات یک سری کارهای تزئینی و ابتدایی ریو انجام می شود . در قسمت مکانیک قسمت قوه محرکه که بسیار ایمنی است انجام می شود و در قسمت نهایی کارهای تکمیلی انجام می شود و در قسمت رتوش ماشین چک می شود . و تمام ایستگاه های کار دارای اپریشن می باشند که اپریشن در صورت تغییر به روز می شوند . در قسمت مکانیک از ایستگاه 22 شروع می شود و تا ایستگاه 28 ادامه دارد که قسمت مکانیک خط اصلی است و خط فرعی آن 4 تا ایستگاه دارد و کل تعداد نفراتی که در این بخش مکانیک مشغول به کار هستند با سرپرست کارگر 18 نفر می باشند . در هر ایستگاه 2 نفر مشغول به کار هستند و (ایستگاه 27 و 28 یک مجموعه هستند) و خط فرعی (آماده سازی) هر ایستگاه یک نفر مشغول به کار است . 
 
 
کلمات کلیدی:

شرکت سایپا

سالن مونتاژ خودرو

سالن مونتاژ سایپا

 
 
 

فرآیند مونتاژ در ایستگاه های کاری خط مکانیک : 

ایستگاه 22: قبل از شروع کار در ایستگاه 22 ابتدا بدنه ها توسط لیفتراک از بالا وارد تزئینات شده و عملیات کاری روی آن انجام می شود . و بعد از آن وارد خط مکانیک شده و در اولین ایستگاه مکانیک که ایستگاه 22 است باک و کمک فنر به هر دو طرف ماشین بسته شده و گشتاور باک و کمک فنر N.m 5/63 است . فنر بگیر و فنر لول بسته می شود که گشتاور آن N.m 46 است . 
ایستگاه 23 : در این ایستگاه اکسل عقب به همراه فنر لول به زیر اتاق بسته می شود که گشتاور اکسل عقب N.m 63 است . بعد لوله ترمز به دو طرف عقب بسته می شود . ویژگی اکسل عقب ریو داشتن میل تعادل عقب است که به حفظ تعادل در پیچ ها کمک می کند و نمی گذارد که ماشین منحرف شود و گشتاور میل تعادل N.m 90 است . 
 
ایستگاه 24: در این قسمت موتور به اتاق نصب می شود که موتور قبلاً در خط فرعی آماده سازی شده و به ایستگاه 24 منتقل می شود و موتور روی بالا بر موتور و توسط پیچ های رام و اکسل های جلو  به کمک فنر جلو ثابت می شود .گشتاور رام N.m 86 است . گشتاور پیچ های کمک فنر N.m 115 و گشتاور سیبک فرمان N.m 5/45 است . 
 
ایستگاه 25 : در این ایستگاه دست دنده و میل موج گیر نصب می شود و میل موج گیر چپ و راست دارد .گشتاور میل موج گیر N.m 130 ، گشتاور دست دنده در هنگام ثابت بودن N.m 5/45 است . سپس ورق محدود کننده هوا نصب می شود که وظیفه اش انتقال هوا از زیر ماشین به سمت رادیاتور است که برای خنک کاری ماشین است .
 
ایستگاه 26: دوبله گلگیر بسته می شود که در هر دو طرف ماشین (چپ و راست) بسته می شود . سپس لوله ترمز جلو بسته می شود . 
 
ایستگاه 27 و 28 : لاستیک ها به همراه قالپاق بسته می شود . 
 
 
 
 
فهرست مطالب
معرفی کلی سالن مونتاژ یک سایپا :1
مقدمه:1
فرآیند مونتاژ در ایستگاه های کاری خط مکانیک :2
اپریشن (Operation) :4
پست بندی :4
برگه عملیات استاندارد Standard Operation Sheet6
تعریف ccp7
مفهوم ccp8
چگونگی تهیه برگه عملیات استاندارد8
زمان سنجی18

تاریخچه کارسنجی و روش سنجی18

زمان سنجی با کرنومتر : (Stop Watch)19
معمولاً زمان استاندارد می تواند برای مقاصد زیر به کار برده شود :21

تاریخچه بهره وری :26

برداشت های نادرست در مورد بهره وری :26
عوامل انگیزشی یا تسهیل کننده در بهره وری انسانی27
چند مرکز مهم در رابطه با بهره وری :28
بهبود بهره وری و عوامل موثر آن :29
نتیجه گیری :34
 
 
 
 

دانلود معرفی کلی سالن مونتاژ یک سایپا


این مطلب در تاریخ: شنبه 07 آذر 1394 ساعت: 11:34 منتشر شده است
نظرات()

نظرات


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

ورود کاربران

نام کاربری :
رمز عبور :

» رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد

تبلیغات

متن

آمار


آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 6

آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 382
بازدید دیروز بازدید دیروز : 1,290
آي پي امروز آي پي امروز : 77
آي پي ديروز آي پي ديروز : 292
بازدید هفته بازدید هفته : 1,672
بازدید ماه بازدید ماه : 9,495
بازدید سال بازدید سال : 482,483
بازدید کلی بازدید کلی : 1,194,284

اطلاعات شما اطلاعات شما
آی پی آی پی : 54.159.197.114
مرورگر مرورگر :
سیستم عامل سیستم عامل :
تاریخ امروز امروز : سه شنبه 16 آذر 1395

خبرنامه

براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود

تصویر ثابت