close
تبلیغات در اینترنت

بررسی ادراک مشتریان از واحد پولی و تاثیر آن بر حساسیت قیمتی مشتریان

بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما

بررسی ادراک مشتریان از واحد پولی و تاثیر آن بر حساسیت قیمتی مشتریان

بازدید: 42
دسته بندی: دانلود فایل,
 بررسی ادراک مشتریان از واحد پولی و تاثیر آن بر حساسیت قیمتی مشتریان

 

بررسی ادراک مشتریان از واحد پولی و تاثیر آن بر حساسیت قیمتی مشتریان

در این پژوهش ادراک مشتریان از واحدهای پولی متفاوت و تاثیر آن بر حساسیت قیمتی آن ها مورد بررسی قرار گرفت با استفاده از یک مدل قیمت گذاری، میزان حساسیت قیمتی مشتریان در قیمت های مبتنی بر ارزهای مختلف سنجیده شد

دانلود بررسی ادراک مشتریان از واحد پولی و تاثیر آن بر حساسیت قیمتی مشتریان

واحد پولی
قیمت گذاری
توهم پولی
ادراک مشتریان
دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته مدیریت
دانلود مقالات کارشناسی ارشد مدیریت
دانلود مقالات ارشد مدیریت
دانلود مقالات مدیریتی
بررسی ادراک مشتریان از واحد پولی و تاثیر آن بر حساسیت قیمتی مشتریان
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 118 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 33

دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته مدیریت

بررسی ادراک مشتریان از واحد پولی و تاثیر آن بر حساسیت قیمتی مشتریان

 
چکیده
در دهه های اخیر مشتریان بطور فزاینده ایی با بازارهای خارجی چه از طریق اینترنت و چه از طریق سفرهای خارجی روبرو شده اند. در این شرایط چالشی برای مشتریان پیش خواهد آمد که شامل ارزیابی قیمت هایی است، که مبتنی بر واحدهای مختلف پولی هستند. مشتریان معمولا با قیمت های محصولات آشنا هستند اما با این حال، یک فرایند ادراکی برای آن ها در هنگام ارزیابی محصولاتی که با واحدهای پولی متفاوت با پول ملی آن ها قیمت گذاری شده اند، شکل می گیرد.
 
 در این پژوهش ادراک مشتریان از واحدهای پولی متفاوت و تاثیر آن بر حساسیت قیمتی آن ها مورد بررسی قرار گرفت. با استفاده از یک مدل قیمت گذاری، میزان حساسیت قیمتی مشتریان در قیمت های مبتنی بر ارزهای مختلف سنجیده شد. از پرسش نامه به عنوان ابزار گردآوری داده های پژوهش بهره گرفته شده است. نتایج نشان داد که مشتریان در زمان ارزیابی قیمت هایی که از نظر ارزش واقعی یکسان و از نظر ارزش عددی متفاوت هستند، دچار انحراف ادراکی می شوند و ارزش ظاهری قیمت ها بر رفتار خرید مشتریان تاثیر می گذارد . این انحراف به گونه ایی نمایان می شود که مشتریان برای قیمت های مبتنی بر واحد های پولی با ارزش بیشتر، از حساسیت قیمتی کمتری برخوردار می باشند. نتایج و یافته های پژوهش نکات کاربردی مهم و قابل توجهی برای قیمت گذاری در بازارهای منطقه ایی، بازاریابی بین الملل، بازارهای اینترنتی و هم چنین در صنعت گردشگری برای مشتریان و شرکت های بین المللی ارائه می دهد.
 
 
کلمات کلیدی:

واحد پولی

قیمت گذاری

توهم پولی

ادراک مشتریان

 
 
مقدمه
قیمت به عنوان یکی از چهار آمیخته اصلی بازاریابی برای مشتریان و تامین کنندگان از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد. سیاست های مناسب قیمت گذاری منجر به رضایت مشتریان و تامین کنندگان می شود، سیاست هایی که باید منافع هر دو طرف مبادله را در نظر گیرد. برخلاف مباحث مربوط به سیاست های قیمت گذاری در بازاریابی، نقش ابزار قیمت گذاری در بازاریابی بین الملل کمتر مورد توجه قرار گرفته است. در حالی که در مباحث نظری بازاریابی بین الملل، نقش ابزارهای موثر به صورت نظری مد نظر قرار گرفته، اما کاربرد عملی این ابزارها بصورت تجربی کمتر به چشم می خورد. 
 
در سال های اخیر دسترسی افراد به بازارهای خارجی از طریق سفر و یا از طریق اینترنت و فناوری های اطلاعات رواج بیشتری یافته است. گردشگران خارجی با سفر به کشورهای دیگر، با چالش جدیدی برای خرید روبرو می شوند که این چالش برگرفته از ارزیابی قیمت های محصولات و خدمات مختلف براساس واحد پول کشور خارجی می باشد. بعبارت دیگر گردشگران ممکن است در تبادلات مالی روزانه خود با واحدهای پولی متفاوت با واحد پولی کشور خود روبرو شوند. در حالیکه مشتریان معمولا با واحد پولی کشور خود آشنایی دارند و خرید روزمره خود را به راحتی با پول ملی خود انجام می دهند، خرید در یک کشور خارجی مشتریان را مجاب می کند تا درکی از هزینه نسبی محصول بر مبنای پول ملی خود به دست آورند که به هر حال این فرایند ادراکی، فرایندی آنی نمی باشد و دلیل عمده آن این است که یک واحد ارز می تواند چندین برابر یک واحد پول داخلی افراد یا جزئی از آن باشد که فرد را نیازمند انجام محاسبات می نماید. 
 
زمانیکه مشتری از یک واحد پول خارجی برای خرید محصول استفاده می کند، ارزش عددی محصول ممکن است باعث ایجاد انحراف در ادراک فرد شود که این انحراف شامل محاسبات مشتری در بکارگیری نرخ تبدیل برای انجام تبدیل واحد پول خارجی به واحد پول آشنای مشتری می شود. رویارویی مشتریان با قیمت هایی مبتنی بر واحدهای پولی مختلف ایجاد یک پدیده ادراکی می کند که این پدیده به عنوان توهم پولی (فیشر، 1928)، اثر ارزش ظاهری یا اثر واحد پول (سیرواستاوا و رقوبیر، 2009) در نظر گرفته می شود. این اثر موضوعی را تشریح می کند که مشتریان تمایل دارند از ارزش عددی به عنوان یک مقیاس در زمان ارزیابی ارزش اجناس استفاده کنند و از ارزش واقعی پول غافل می شوند. آنچه که در مورد توهم پولی و یا اثر ارزش ظاهری بروی مشتریان و افراد مورد توجه است، ادراک آن ها از نحوه ارائه قیمت هاست که می تواند در رفتار خرید و تمایل خرید آن ها تاثیر گذار باشد. رفتار انسان به نوع ادراک، پنداشت یا برداشت او بستگی دارد. رفتار مشتری نیز همواره از ادراک او منتج می شود. شناخت صحیح ادراک مشتریان در پیش بینی رفتار آن ها و در نتیجه تدوین برنامه ایی مناسب برای رسیدن به اهداف، امری مهم و ضروری است.
 
 
 
فهرست مطالب
بررسی ادراک مشتریان از واحد پولی و تاثیر آن بر حساسیت قیمتی مشتریان1
چکیده2
1. مقدمه4
2. ادبیات تحقیق6

2.1. توهم پولی و ادراك مشتری6

2.2. مروری بر ادبیات گذشته10

2.3 . سنجش حساسیت قیمتی مشتری12

3. روش شناسی پژوهش14
4 . تجزیه و تحلیل نتایج و داده ها16
4 . 1 .  نتایج مرحله اول قیمت گذاری بر اساس واحد پولی تومان18

نمودار یک – محدوده بهینه قیمتی لپ تاپ بر اساس تومان19

نمودار دو – محدوده بهینه قیمتی لپ تاپ بر اساس دلار21

جدول چهار- مختصات نقاط مدل قیمت گذاری بر اساس دلار21
4 . 3 .  نتایج مرحله سوم قیمت گذاری بر اساس واحد پولی درهم22
نمودار سه – محدوده بهینه قیمتی لپ تاپ بر اساس درهم22
جدول پنج- مختصات نقاط مدل قیمت گذاری بر اساس درهم23
5 . بحث و نتیجه گیری23
جدول شش- مشخصات قیمت های اعلام شده بر اساس ارزهای مختلف24
6 . منابع31
 
 
 

دانلود بررسی ادراک مشتریان از واحد پولی و تاثیر آن بر حساسیت قیمتی مشتریان


این مطلب در تاریخ: پنجشنبه 26 آذر 1394 ساعت: 12:36 منتشر شده است
نظرات()

نظرات


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

ورود کاربران

نام کاربری :
رمز عبور :

» رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد

تبلیغات

متن

آمار


آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 4

آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 1,610
بازدید دیروز بازدید دیروز : 1,349
آي پي امروز آي پي امروز : 279
آي پي ديروز آي پي ديروز : 232
بازدید هفته بازدید هفته : 11,295
بازدید ماه بازدید ماه : 6,318
بازدید سال بازدید سال : 479,306
بازدید کلی بازدید کلی : 1,191,107

اطلاعات شما اطلاعات شما
آی پی آی پی : 54.87.119.171
مرورگر مرورگر :
سیستم عامل سیستم عامل :
تاریخ امروز امروز : شنبه 13 آذر 1395

خبرنامه

براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود

تصویر ثابت