close
تبلیغات در اینترنت

استفاده از آی تی برای شناسایی تاثیر آموزش بین مدیریت دانش و آموزش در فرآیند توسعه مبتنی بر دانایی

بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما

استفاده از آی تی برای شناسایی تاثیر آموزش بین مدیریت دانش و آموزش در فرآیند توسعه مبتنی بر دانایی

بازدید: 25
دسته بندی: دانلود فایل,
 استفاده از آی تی برای شناسایی تاثیر آموزش بین مدیریت دانش و آموزش در فرآیند توسعه مبتنی بر دانایی

 

استفاده از آی تی برای شناسایی تاثیر آموزش بین مدیریت دانش و آموزش در فرآیند توسعه مبتنی بر دانایی

این پایان نامه سعی دارد با بررسی چالش های موجود بین دو گفتمان توسعه دانایی محور و سازمان های اطلاعاتی، تاثیر متقابل آموزش را در آنها شناسایی کند

دانلود استفاده از آی تی برای شناسایی تاثیر آموزش بین مدیریت دانش و آموزش در فرآیند توسعه مبتنی بر دانایی

سازمان
مدیریت دانش
دانایی محوری
فناوری اطلاعات
جامعه اطلاعاتی
دانلود پایان نامه رشته مدیریت
دانلود پایان نامه مدیریت
تاثیر آموزش بین مدیریت دانش و آموزش در فرآیند توسعه مبتنی بر دانایی
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 100 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 91

دانلود پایان نامه رشته مدیریت

استفاده از آی تی برای شناسایی تاثیر آموزش بین مدیریت دانش و آموزش در فرآیند توسعه مبتنی بر دانایی

 
 
چکیده
در بررسی شاخص ها و عوامل موثر بر مدل جدید توسعه مبتنی بر دانایی محوری در جوامع و سازمان ها نقش و جایگاه آموزش به عنوان یکی از مهمترین ارکان هدایت کننده جریان گرایش و پیاده سازی دانش مداری، دانایی محوری یا اطلاعات مداری غیر قابل چشم پوشی است در این بین مهمترین ابزار و سرمایه برای دستیابی به توسعه منطقی و اصولی، سرمایه های انسانی می باشند و آشکار است که قرار گرفتن این سرمایه های عظیم و بالقوه در مسیر کلی جریان هدفمند توسعه دانایی محور در ساختار جامعه یا یک سازمان، برای استفاده بهینه از حداکثر پتانسیل ها و به خدمت گرفتن آنها در جهت ارتقاء سطح دانش منابع انسانی و در نتیجه بالا رفتن کارایی ایشان در یک سیستم مدیریت شده دانش مدار در گرو آموزش های مبتنی بر استاندارد های این مدل است.
 
توسعه فناوری ارتباطات و اطلاعات و گسترش گرایش جوامع به استفاده از وب و فناوریهای ارتباطی و اطلاعاتی وب مدار  نگرش ها و فرصت های نوینی را در فرآیند توسعه جامعه اطلاعاتی فراهم کرده است و زمینه مناسبی برای ارتباطات دوسویه میان فرهنگ ها و اقتصاد ها و مراکز علمی دنیا  بوجود آورده است. فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان بستر همگرایی و تعاطی اندیشه ها و توانایی های دانش نوین، الگوها و استانداردهای سازمان های اطلاعاتی را با هدف دست یابی به توسعه بر مبنای دانایی با نگرش جهانی ترسیم و به اجرا در خواهد آورد.
از سوی دیگر فناوری اطلاعات و ارتباطات به علت کانون همگرایی دو اصل مهم فرهنگ سازی یعنی محتوای اطلاعاتی و دانشی و ابزارهای اطلاع رسانی و ارتباطی تاثیر مهم و به سزایی در ایجاد تحولات و تغییرات  فرهنگی در الگوی دانش مصرفی کارکنان سازمان ها دارد . از این طریق می توان فرآیند دانش سازی و دانش پراکنی را در سطح جامعه یا سازمان مدیریت و کنترل کرد و این دیدگاه را به تمامی امور روزمره و برنامه های دراز مدت تسری بخشید.
 
این پایان نامه سعی دارد با بررسی چالش های موجود بین دو گفتمان توسعه دانایی محور و سازمان های اطلاعاتی، تاثیر متقابل آموزش را در آنها شناسایی کند و جایگاه فناوری اطلاعات را به عنوان موتور محرک و کاتالیزور شکل گیری سازمان های اطلاعاتی و ابزار مدیریت دانایی  مورد بررسی قرار دهد.
 
 
کلید واژه ها:

سازمان

مدیریت دانش

دانایی محوری

فناوری اطلاعات

جامعه اطلاعاتی

 
 
مقدمه
امروزه تولید اطلاعات و دانش در تمام ابعاد علمی، فنی و کاربردی و پراکندن آن با ابزار ها و امکانات ارتباطی با هدف به اشتراک گذاری آنها در سطوح مختلف سازمان فرآیندی تحول زا و بینشی مثبت در عرصه مدیریت بهینه پتانسیل های فناورانه و منابع انسانی می باشد. فراهم شدن امکان دسترسی بلافاصله و بلاواسطه به اطلاعات حوزه های کاری نیروهای سازمان و به كارگیری آن ها برای توسعه فعالیت های اقتصادی و اجتماعی و آموزشی و... از جمله مزیت هایی است که عاید تولید کنندگان و کاربران اطلاعات می شود.در سازمان های اطلاعاتی با توجه به نگاه از بالا به دانش های درون سازمانی سعی می شود تا از تمام عناصر و نیروهای موجود برای رسیدن به چهارچوب های نظری و عملی توسعه دانایی محور استفاده شود.
 
در چنین فضایی است که افراد  همچون عناصر پیکره یک سیستم مدام در حال داد و ستد اطلاعات خواهند بود و کالایی که در این میان رد و بدل می شود اطلاعات است در این شرایط جامعه اطلاعاتی به افراد امکان می دهد كه فراگیری صحیح را بیاموزند و آنها را از نحوه طبقه بندی، بازیابی و به كار گرفتن اطلاعات به گونه ای آگاه می سازد كه برای دیگران نیز امکان آموختن دانش را فراهم کنند.جامعه اطلاعاتی به کمک ابزارهای فناورانه این توانایی را به افراد می دهد تا به صورت  مستمر به فراگیری دانش بپردازند، زیرا همواره اطلاعات موردنیاز خود را در دسترس دارند و از همین رو آنها می توانند در تمام لحظه های زندگی از دانش و اطلاعاتی که در اختیار دارند استفاده نمایند. اطلاعاتی که در زندگی شخصی و کاری افراد می تواند راه گشای بسیاری از مسائل باشد و زمینه های استفاده از اطلاعات را در امور اقتصادی، آموزشی، علمی، تحقیقاتی، اطلاع رسانی و... را فراهم نمایند. 
 
 
 
 
فهرست مطالب
بررسی چالش های مدیریت دانش و آموزش در فرآیند توسعه مبتنی بر دانایی در جوامع و سازمان ها با بهره گیری از فناوری اطلاعات1
کلید واژه ها:3
چکیده3
مقدمه5
تعاریف7
فناوری اطلاعات9
تحولات گذار از عصر صنعتی به عصر اطلاعات11
سواد عمومی13
سواد تکنولوژیک14
سازمان های اطلاعاتی( دانایی محور) و چالش های پیش رو در فرآیند توسعه15

توسعه زیرساخت های اطلاعاتی17

در جریان تولید اطلاعات می توان با دو شیوه عمل کرد:18

توسعه زیر ساختهای ارتباطی21

مدیریت دانش23
نخستین تقسیم بندی برای دانش در سال 1985 به ترتیب زیر انجام کرفته است:24

راهبردهای مدیریت دانش25

دو استراتژی برای مدیریت دانش مطرح شده است:25
روش شناختی در فرآیند بازنگری آموزش و دانش سازمان35

باز مهندسی فرآیند مدیریت دانش در سازمان در پنج فاز صورت می گیرد:35

طرح ریزی راهبردهای مدیریت دانش37
چالش های کاربرد فناوری در مدیریت دانش39

سیستم های اطلاعاتی؛ جایگاه سازمانی42

چالش های کاربرد فناوری در مدیریت آموزش43
چالش های مدیریت آموزش برای چنین افرادی در موارد زیر خلاصه می شود:44

موانع کارایی و تاثیر مناسب دانش و آموزش در سازمان44

تقابل دانش نیروی انسانی و نیاز های سازمان46

نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش47

نگاهی به رابطه فناوری ارتباطات و اطلاعات با آموزش49

نقش و تاثیر فناوری اطلاعات در توسعه و مدیریت آموزش51

دانش و انتقال آن به سازمان به وسیله آموزش52
جامعه اطلاعاتی  و آموزش نوین53
توسعه منابع انسانی در آموزش و جایگاه آن در مدل توسعه جامعه دانایی محور54

فناوری اطلاعات ابزار مدیریت آموزش در سازمان های دانایی محور57

چگونگی تاثیرات فناوری اطلاعات در توسعه دسترسی به آموزش57

كارایی فناوری اطلاعات در آماده كردن افراد برای ورود به بازاركار58
جدول مهارتهای لازم در محیط كار آینده58
كاربرد فناوری اطلاعات  در پیشرفت كیفیت آموزشی60

كاربردهای ICT در آموزش64

كاربرد كامپیوتر و اینترنت برای تعلیم و تعلم66

چالشهای كلیدی در ادغام ICT در آموزش68

چالشهای مربوط به تامین مالی، هزینه استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات70
یادگیری الکترونیکی71

سطوح آموزش الکترونیکی73

یادگیری الکترونیکی به چه صورت نگهداشت اطلاعات را بهبود می بخشد ؟75
ارتباط متقابل با فراگیران و استفاده مناسب از رسانه های اطلاعاتی80

فرآیند رشد آموزش الکترونیکی در سازمان ها85

نتیجه‌گیری89
منابع:90
 

دانلود استفاده از آی تی برای شناسایی تاثیر آموزش بین مدیریت دانش و آموزش در فرآیند توسعه مبتنی بر دانایی


این مطلب در تاریخ: یکشنبه 09 اسفند 1394 ساعت: 11:25 منتشر شده است
نظرات()

نظرات


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

ورود کاربران

نام کاربری :
رمز عبور :

» رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد

تبلیغات

متن

آمار


آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 4

آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 481
بازدید دیروز بازدید دیروز : 1,599
آي پي امروز آي پي امروز : 88
آي پي ديروز آي پي ديروز : 290
بازدید هفته بازدید هفته : 6,269
بازدید ماه بازدید ماه : 14,092
بازدید سال بازدید سال : 487,080
بازدید کلی بازدید کلی : 1,198,881

اطلاعات شما اطلاعات شما
آی پی آی پی : 54.158.119.60
مرورگر مرورگر :
سیستم عامل سیستم عامل :
تاریخ امروز امروز : جمعه 19 آذر 1395

خبرنامه

براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود

تصویر ثابت