close
تبلیغات در اینترنت

بازارهای مالی در ایران

بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما

بازارهای مالی در ایران

بازدید: 105
دسته بندی: دانلود فایل,
 بازارهای مالی در ایران

 

بازارهای مالی در ایران

مفهوم بازار و بازاریابی یكی از مقولات مهم و ارزشمندی است كه در حیطه مباحث اقتصاد خرید مطرح می شود و اگر بدرستی به آن بنگریم، بیشترین مشكلات و ناكامیهای اقتصادی صنعت كشور ریشه در سطحی نگری در این بخش دارد

دانلود بازارهای مالی در ایران

بازارهای مالی
آزادسازی بازار مالی
بحران بر بازارهای مالی ایران
دانلود مقالات رشته مدیریت مالی
دانلود مقالات مدیریت مالی
بازارهای مالی در ایران
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 67 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21

دانلود مقاله رشته مدیریت مالی

بازارهای مالی در ایران

 
چكیده
انجام مطالعات امكان‌سنجی كاربردی در بخش بازار همواره با تنگناها، موانع و محدودیتهای بسیار همراه است كه توجه نكردن به این موارد، در بسیاری از موارد نتایج كاربردی مطالعات بازار را به شدت منحرف خواهد كرد. در این پژوهش تلاش شد تا براساس تجارب گذشته و با اتخاذ نگرشی متفاوت، برخی از تنگناها، موانع و محدودیت‌های فراوری محقق و كارشناس تحلیل‌گر بازار، با تفكیك آن تحت دو سرفصل تنگناها و موانع ساختاری و سپس تنگناها و موانع اجرایی، مورد بازنگری و تأمل دوباره قرار گیرد.
 
فقدان درك و نگرش تخصصی مناسب در انجام مطالعات بازار، فقدان شفافیت مناسب در بخش تدوین استراتژی توسعة اقتصادی، نبود فهرست مقدماتی اولویتهای سرمایه‌گذاری، همسو نبودن مطالعات بازار با تحولات جهانی، نبود تفكیك‌پذیری مناسب تحلیلهای مالی و اقتصادی و اعمال نگرشی یكسان در انجام مطالعات طرحهای صنعتی، از مهمترین تنگناها و محدودیتهای ساختاری مطالعات بازار است و در مقابل مواردی چون ضعف دسترسی به اطلاعات و آمار فعالیتهای صنعتی و اقتصادی، تناقص و بروز اختلافات شدید در آمارهای موجود و دست‌اندازی به روش و ابزارهای نه چندان مناسب پردازش اطلاعات در امر خطیر پیش‌بینی روندهای آتی، از مهمترین تنگناها و موانع اجرایی انجام مطالعات كاربردی بازار طرحهای صنعتی اقتصادی شمرده می‌شوند.
 
 
کلمات کلیدی:

بازارهای مالی

آزادسازی بازار مالی

بحران بر بازارهای مالی ایران

 
 
 
مقدمه
مفهوم بازار و بازاریابی یكی از مقولات مهم و ارزشمندی است كه در حیطه مباحث اقتصاد خرید مطرح می شود و اگر بدرستی به آن بنگریم، بیشترین مشكلات و ناكامیهای اقتصادی صنعت كشور ریشه در سطحی نگری در این بخش دارد. تلقی سطحی و توجه نكردن به مقوله بازار و مفاهیم مرتبط با آن، نداشتن درك ساختار بازاری و ضعف در شناسایی تعاملات رفتاری كنش گران و كنش پذیران بازار، موجب شده است تا همچنان تراژدی تلخ موفقیت نبودن صنایع داخلی در بازار فروش تداوم یابد.
 
اندكی ملاحظه و مقایسه تجارب كشورهای اطراف نشان از آن دارد كه این كشورها كه زمانی نه چندان دور، رقیب به شمار نمی آمدند، با پیگیری و تلاش بسیار، اكنون گوی سبقت را از ما ربوده اند، بطوری كه در چنین شرایطی حتی نیل به وضعیت كنونی آنها نیز مستلزم صرف زمانی بسیار و تلاشی مضاعف است و بدرستی چگونه است كه این كشورها كه برخی از آنها از نعمت لایزال برخورداری از انرژی ارزان نیز برخوردار نیستند، هرساله بر حجم و سهم صادرات خود كه دهها برابر صادرات غیرنفتی ماست می افزایند و متناسب با آن بر سایر مشكلات اقتصادی خود نیز یك به یك فائق می آیند.
 
به نظر می رسد اكنون باید از منظری دیگر یا همان زاویه اقتصاد خرد به این مقوله نگریست، چرا كه رفتار و تعاملات كنش گران بازار می تواند نقش بسیار تعیین كننده ای در شكل گیری زیربناهای كلان اقتصادی جامعه ایفا كند. بطور كلی مفاهیم مرتبط با بازار در سطح ساده و ابتدایی آن هم در تمام امور زندگی از جانب افراد مختلف با دقت و وسواس بسیار دنبال می شود.
 
در طی این سالها كمتر شاهد آن بودیم كه تولیدكننده ای بطور مستمر بازار محصولات خود را در یك منطقه و یا یك كشور هدف گسترش دهد و بیشتر شاهد آن هستیم كه تعویض مشتریان خارجی و بازارهای هدف صادراتی و تداوم پراكنده كاریها در این بخش بیشتر به صورت یك عرف تجاری درآمده است. این در شرایطی است كه براساس آخرین نتایج مطالعات بازاریابی درجهان، هزینه بازاریابی درجهت حفظ مشتریان قدیم حداكثر در حدود یك سوم هزینه بازاریابی برای یافتن مشتریان جدید است.انجام یك مطالعه امكان‌سنجی كاربردی در بخش بازار، همواره با تنگناها، موانع و محدودیتهای بسیاری همراه است كه نشناختن آنها، در بسیاری از موارد، نتایج كاربردی مطالعه را به شدت متاثر خواهد كرد.
 
 
 
 فهرست مطالب
 چکیده ..............................................................................................................3
مقدمه ...............................................................................................................4
فصل اول – بازارهای مالی ...................................................................................5
ت.ربه تایلند و مالزی درآزادسازی بازار مالی ..............................................................7
تاثیر بحران بر بازارهای مالی ایران............................................................................9
 
فصل دوم – تنگنا و موانع ساختاری .......................................................................10
تنگناها و موانع اجرایی...........................................................................................14

راهکارهای آزادسازی بازارهای مالی در ایران..............................................................18

نتیچه گیری.........................................................................................................19
منابع ................................................................................................................20
 

دانلود بازارهای مالی در ایران


این مطلب در تاریخ: پنجشنبه 20 اسفند 1394 ساعت: 12:58 منتشر شده است
نظرات()

نظرات


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

ورود کاربران

نام کاربری :
رمز عبور :

» رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد

تبلیغات

متن

آمار


آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 5

آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 5,013
بازدید دیروز بازدید دیروز : 2,625
آي پي امروز آي پي امروز : 71
آي پي ديروز آي پي ديروز : 302
بازدید هفته بازدید هفته : 10,662
بازدید ماه بازدید ماه : 63,399
بازدید سال بازدید سال : 641,010
بازدید کلی بازدید کلی : 1,871,922

اطلاعات شما اطلاعات شما
آی پی آی پی : 54.81.45.122
مرورگر مرورگر :
سیستم عامل سیستم عامل :
تاریخ امروز امروز : چهارشنبه 26 مهر 1396

خبرنامه

براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود

تصویر ثابت