close
تبلیغات در اینترنت

بررسی تغییر پارامترها بر تداخل پایدارساز سیستم قدرت و دینامیکی پایداری

بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما

بررسی تغییر پارامترها بر تداخل پایدارساز سیستم قدرت و دینامیکی پایداری

بازدید: 99
بررسی تغییر پارامترها بر تداخل پایدارساز سیستم قدرت و دینامیکی پایداری

موضوع این پایان نامه بررسی تغییر پارامترها بر تداخل پایدارساز سیستم قدرت و دینامیکی پایداری است

دانلود بررسی تغییر پارامترها بر تداخل پایدارساز سیستم قدرت و دینامیکی پایداری

پایداری دینامیکی
بررسی تغییر پارامترها بر تداخل پایدارساز سیستم قدرت و دینامیکی پایداری
طراحی پایدارساز مقاوم برای سیستم قدرت
طراحی پایدارساز مقاوم
پایدار كننده های سیستم قدرت
طراحی پایدار كننده های مقاوم برای سیستم های قدرت
دانلود پایان نامه رشته برق
دانلود پایان نامه برق
دسته بندی برق، الکترونیک، مخابرات
فرمت فایل doc
حجم فایل 3347 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 117

دانلود پایان نامه مهندسی برق

بررسی تغییر پارامترها بر تداخل پایدارساز سیستم قدرت و دینامیکی پایداری

 
چكیده :
توسعه شبكه های قدرت نوسانات خود به خودی با فركانس كم را، در سیستم به همراه داشته است. بروز اغتشاش هایی نسبتاً كوچك و ناگهانی در شبكه باعث بوجود آمدن چنین نوساناتی در سیستم می شود. در حالت عادی این نوسانات بسرعت میرا شده و دامنه نوسانات از مقدار معینی فراتر نمی رود. اما بسته به شرایط نقطه كار و مقادیر پارامترهای سیستم ممكن است این نوسانات برای مدت طولانی ادامه یافته و در بدترین حالت دامنه آنها نیز افزایش یابد. امروزه جهت بهبود میرایی نوسانات با فركانس كم سیستم، در اغلب شبكه های قدرت پایدار كننده های سیستم قدرت (PSS) به كار گرفته می شود.
 
این پایدار كننده ها بر اساس مدل تك ماشین – شین بینهایتِ سیستم در یك نقطه كار مشخص طراحی می شوند. بنابراین ممكن است با تغییر پارامترها و یا تغیر نقطه كار شبكه، پایداری سیستم در نقطه كار جدید تهدید شود.موضوع این پایان نامه  بررسی تغییر پارامترها بر تداخل پایدارساز سیستم قدرت و دینامیکی پایداری است. در این راستا ابتدا به مطالعه اثر تغییر پارامترهای بر پایداری سیستم های قدرت تك ماشینه و چند ماشینه پرداخته می شود. سپس دو روش طراحی كنترل كننده های مقاوم تشریح شده، و در مسئله مورد مطالعه به كار گرفته می شوند. 
 
سرانجام ضمن نقد و بررسی این روش ها، یك روش جدید برای طراحی PSS ارائه می شود. در این روش مسئله طراحی پایدار كننده مقاوم به مسئله پایدار كردن مجموعه ای از مدلهای سیستم در نقاط كار مختلف تبدیل می شود. این مسئله نیز به یك مسئله استاندارد بهینه سازی تبدیل شده و با استفاده از روش های برنامه ریزی غیر خطی حل می گردد. سرانجام كارایی روش فوق در طراحی پایدار كننده های مقاوم برای یك سیستم قدرت چند ماشینه در دو مسئله مختلف (اثر تغییر پارامترها بر پایداری دینامیكی و تداخل PSS ها) تحقیق شده و برتری آن بر روش كلاسیك به اثبات می رسد.
 
 
 
کلمات کلیدی:

دینامیکی پایداری

طراحی پایدارساز مقاوم

پایدار كننده های سیستم قدرت

طراحی پایدار ساز مقاوم برای سیستم قدرت

 
 
مقدمه:
افزایش روز افزون مصرف انرژی الكتریكی، توسعه سیستم های قدرت را بدنبال داشته است بطوریكه امروزه برخی از سیستم های قدرت در جغرافیایی به وسعت یك قاره گسترده شده اند. به موازات این توسعه كه با مزایای متعددی همراه است، در شاخه دینامیك سیستم های قدرت نیز مانند سایر شاخه ها مسائل جدیدی مطرح شده است. از جمله این مسائل می توان به پدیده نوسانات با فركانس كم، تشدید زیر سنكرون (SSR)، و سقوط ولتاژ اشاره كرد.
 
پدیده نوسانات با فركانس كم در این میان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در بحث پایداری دینامیكی سیستم های قدرت مورد توجه قرار می گیرد. بروز اغتشاش های مختلف در شبكه، انحراف سیستم از نقطه تعادل پایدار را به دنبال دارد، در چنین وضعیتی به شرط اینكه سنكرونیزم شبكه از دست نرود، سیستم با نوسانات فركانس كم به نقطه تعادل جدید نزدیك می شود. هنگامی كه یك ژنراتور به تنهایی كار می كند، نوسانات با فركانس كم به دلیل میرایی ذاتی به شكل نسبتاً قابل قبولی میرا می شوند. 
 
اما كاربرد برخی از المان ها مانند تحریك كننده های سریع، با اثر دینامیك قسمت های مختلف شبكه ممكن است باعث تزریق میرایی منفی به شبكه شود، به طوریكه نوسانات فركانس كم شبكه به شكل مطلوبی میرا نشده و یا حتی از میرایی منفی برخوردار شوند. بدیهی است افزایش میرایی مودهای الكترومكانیكی سیستم در چنین وضعیتی می تواند به عنوان یك راه حل مورد استفاده قرار گیرد. بر این اساس پایدار كننده های سیستم قدرت (PSS) بر اساس مدل تك ماشین – شین بینهایت طراحی شده و در محدوده وسیعی به كار گرفته می شوند. از دید تئوری كنترل، پایدار كننده های فوق در واقع یك كنترل كننده كلاسیك با تقدیم فاز  می باشد كه بر اساس مدل خطی سیستم در یك نقطه كار مشخص طراحی می شوند. 
 
 
 
فهرست مطالب

استفاده از پایدار كننده های سیستم قدرت جهت بهبود میرایی نوسانات با فركانس كم سیستم

چكیده 
فصل اول – مقدمه 
1-1- پیشگفتار4
1-2- رئوس مطالب 7
1-3- تاریخچه 9
 

فصل دوم : پایداری دینامیكی سیستم های قدرت

2-1- پایداری دینامیكی سیستم های قدرت
2-2- نوسانات با فركانس كم در سیستم های قدرت 

2-3- مدلسازی سیستمهای قدرت تك ماشینه 

2-4- طراحی پایدار كننده های سیستم قدرت (PSS) 23

2-5- مدلسازی سیستم قدرت چند ماشینه
 

فصل سوم: كنترل مقاوم 

3-1-كنترل مقاوم 

3-2- مسئله كنترل مقاوم

3-2-1- مدل سیستم31
3-2-2- عدم قطعیت در مدلسازی32
3-3- تاریخچه كنترل مقاوم37
3-3-1- سیر پیشرفت تئوری37

3-3-2- معرفی شاخه های كنترل مقاوم39

3-4- طراحی كنترل كننده های مقاوم برای خانواده ای از توابع انتقال 45
3-4-1- بیان مسئله45
3-4-2- تعاریف و مقدمات46

3-4-4-‌‌‌تبدیل مسئله پایدارپذیری مقاوم به‌یك مسئله Nevanlinna–Pick 50

3-4-5- طراحی كنترل كننده53

3-5- پایدار سازی مقاوم سیستم های بازه ای 55

3-5-1- مقدمه و تعاریف لازم55
2-5-3- پایداری مقاوم سیستم های بازه ای59
3-5-3- طراحی پایدار كننده های مقاوم مرتبه بالا64
 

فصل چهارم  : طراحی پایدار كننده های مقاوم برای سیستم های قدرت

4-1- طراحی پایدار كننده های مقاوم برای سیستم های قدرت 67
4-2- طراحی پایدار کننده های مقاوم به روش Nevanlinna – Pick 69
برای سیستم های قدرت تک ماشینه 69
4-2-1- مدل سیستم69
4-2-2- طرح یک مثال71

4-2-3 – طراحی پایدار کننده مقاوم به روش Nevanlinna – Pick73

4-2-2- بررسی نتایج
4-2-5- نقدی بر مقاله
4-3- بررسی پایداری دینامیکی یک سیستم قدرت چند ماشینه 
4-3-1- مدل فضای حالت سیستم های قدرت چند ماشینه
4-3-2- مشخصات یک سیستم چند ماشینه86
4-3-3-طراحی پایدار کننده های سیستم قدرت
4-3-4- پاسخ سیستم به ورودی پله
4-4- طراحی پایدار کننده های مقاوم برای سیستم های قدرت چند ماشینه 
4-4-1- اثر تغییر پارامترهای بر پایداری دینامیکی95
4-4-2- مدلسازی تغییر پارامترها به کمک سیستم های بازه ای
 4-4-3-پایدارسازی مجموعه‌ای ازتوابع انتقال به کمک تکنیک‌های‌بهینه سازی
4-4-4- استفاده از روش Kharitonov در پایدار سازی مقاوم
4-4-5- استفاده از یک شرط کافی در پایدار سازی مقاوم
4-5- طراحی پایدار کننده های مقاوم برای سیستم قدرت چندماشینه (2)
4-5-1- جمع بندی مطالب
4-5-2-طراحی پایدار کننده های‌مقاوم بر اساس مجموعه‌ای از نقاط کار
4-5-3- مقایسه عملکرد PSS کلاسیک با کنترل کننده های جدید
4-5-4- نتیجه گیری

فصل پنجم : استفاده از ورش طراحی جدید در حل چند مسئله

5-1- استفاده از ورش طراحی جدید در حل چند مسئله 
5-2- طراحی PSS‌های مقاوم به منظور هماهنگ سازی PSS  ها 
 5-2-1- تداخل PSS‌ها 
5-2-2- بررسی مسئله تداخل PSS‌ها در یك سیستم قدرت سه ماشینه 
5-2-3- استفاده از روش طراحی بر اساس چند نقطه كار در هماهنگ 
انتخاب مجموعه مدلهای طراحی 
5-2-4-‌مقایسه‌عملكرد دو نوع پایدار كننده به كمك شبیه سازی كامپیوتری
5-3- طراحی كنترل كننده های بهینه (  فیدبك حالت ) قابل اطمینان برای سیستم قدرت 
 5-3-1) طراحی كننده فیدبك حالت بهینه 
تنظیم كننده  های خطی 
 5-3-2-كاربرد كنترل بهینه در پایدار سازی سیستم های قدرت چند ماشینه
5-3-3-طراحی كنترل بهینه بر اساس مجموعه‌ای از مدلهای سیستم 
 5-3-4- پاسخ سیستم به ورودی پله 
 
فصل ششم : بیان نتایج
6-1- بیان نتایج 
 

دانلود بررسی تغییر پارامترها بر تداخل پایدارساز سیستم قدرت و دینامیکی پایداری


این مطلب در تاریخ: یکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 20:27 منتشر شده است
نظرات()

نظرات


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

ورود کاربران

نام کاربری :
رمز عبور :

» رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد

تبلیغات

متن

آمار


آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 7

آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 585
بازدید دیروز بازدید دیروز : 1,599
آي پي امروز آي پي امروز : 89
آي پي ديروز آي پي ديروز : 290
بازدید هفته بازدید هفته : 6,373
بازدید ماه بازدید ماه : 14,196
بازدید سال بازدید سال : 487,184
بازدید کلی بازدید کلی : 1,198,985

اطلاعات شما اطلاعات شما
آی پی آی پی : 54.158.119.60
مرورگر مرورگر :
سیستم عامل سیستم عامل :
تاریخ امروز امروز : جمعه 19 آذر 1395

خبرنامه

براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود

تصویر ثابت