close
تبلیغات در اینترنت

دانلود ترجمه مقاله رشته مدیریت با عنوان سازمان یادگیرنده

بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما

دانلود ترجمه مقاله رشته مدیریت با عنوان سازمان یادگیرنده

بازدید: 76
دسته بندی: دانلود فایل,
دانلود ترجمه مقاله رشته مدیریت با عنوان سازمان یادگیرنده
دانلود ترجمه مقاله رشته مدیریت با عنوان سازمان یادگیرنده

دانلود ترجمه مقاله رشته مدیریت با عنوان سازمان یادگیرنده

دانلود دانلود ترجمه مقاله رشته مدیریت با عنوان سازمان یادگیرنده

سازمان یادگیرنده
ابعاد سازمان یادگیرنده
نقاط قوت سازمان یادگیرنده
چالشهای سازمان یادگیرنده
دانلود ترجمه مقاله سازمان یادگیرنده
دانلود ترجمه مقالات رشته مدیریت
دانلود ترجمه مقالات مدیریت
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 61 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 9

دانلود ترجمه مقاله رشته مدیریت با عنوان سازمان یادگیرنده

 
چکیده:
سازمان یادگیرنده، اصطلاحی مربوط به کسب و کار است و به شرکتی اطلاق می شود که یادگیری اعضای خود را تسهیل می کند به صورت پیوسته خود را تغییر می دهد. این مفهوم از طریق مطالعات و تحقیقات Peter Senge و همکارانش به دست آمد.
 
خصوصیات
چندین تعریف و نوعشناسی درباب سازمان یادگیرنده وجود دارند. Peter Sengeدر یک مصاحبه اعلام کرد که یک سازمان یادگیرنده گروهی از افراد است که با یکدیگر به صورت جمعی به منظور بهبود توانایی ها و برای ایجاد نتیجه ای که واقعاً به آن اهمیت می دهند کار می کنند. Senge موجب محبوبیت مفهوم سازمان یادگیرنده از طریق کتاب خود، رشته پنجم شد. در این کتاب، او پنج خصوصیت زیر را پیشنهاد کرد:
 
 
1.تفکر سیستمی. ایده سازمان های یادگیرنده از مجموعه مطالعاتی که تفکر سیستمی نامیده می شوند به وجود آمد. این یک قالب مفهومی است که به افراد اجازه می دهد تا کسب و کار را به عنوان موجودیت هایی محدود مطالعه کنند. سازمان های یادگیرنده زمانی از این روش تفکر استفاده می کنند که قصد بررسی شرکت خود را داشته و سیستم های اطلاعاتی دارند که عملکرد سازمان و مؤلفه های متعدد آن را به صورت کلی مشخص می کنند. فکرکردن سیستم ها اعلام می کند که خصوصیات باید در وهله اول در یک سازمان مشخص باشند تا بتوان به آن سازمان عنوان یادگیرنده داد. اگر برخی از این خصوصات وجود نداشته باشند، در این صورت سازمان نمی تواند به هدفش برسد. اما، O’Keeffe معتقد است خصوصیات یک سازمان یادگیرنده عواملی هستند به صورت تدریجی به دست می آیند نه اینکه بهشکل همزمان ایجاد شوند.
 
2.قابلیتهای(تسلط) شخصی. تعهد یک شخص به فرآیند یادگیری به عنوان تسلط شخصی شناخته می شود. یم مزیت رقابتی برای سازمانی که نیروی کارش بتواند سریع تر از نیروی کار دیگر سازمان ها یادبگیرد وجود دارد. یادگیری شخصی از طریق آموزش ، توسعه و  بهبود شخیصی پیوسته کارکنان به دست می آید؛ اما یادگیری را نمی توان به شخیصی که آن را دریافت نمی کند تحمیل کرد. تحقیقات نشان می دهند که بیشتر یادگیری ها در محل کار، تصادفی هستند و نتیجه آموزش های رسمی نمی باشند. به همین دلیل مهم است که فرهنگی ایجاد شود که در آن مهارت شخصی در زندگی روزانه تمرین شود. یک سازمان یادگیرنده به شکل مجموع یادگیری های شخصی توصیف شده است، ولی باید مکانیسم هایی برای یادیگری فردی وجود داشته باشند تا این یادگیری بتواند به یادگیری سازمانی منجر شود.
 
.
.
.
 
 
کلمات کلیدی:

سازمان یادگیرنده

ابعاد سازمان یادگیرنده

نقاط قوت سازمان یادگیرنده

چالشهای سازمان یادگیرنده

 

دانلود دانلود ترجمه مقاله رشته مدیریت با عنوان سازمان یادگیرنده


این مطلب در تاریخ: دوشنبه 27 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:1 منتشر شده است
نظرات()

نظرات


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

ورود کاربران

نام کاربری :
رمز عبور :

» رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد

تبلیغات

متن

آمار


آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 6

آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 4,938
بازدید دیروز بازدید دیروز : 2,625
آي پي امروز آي پي امروز : 71
آي پي ديروز آي پي ديروز : 302
بازدید هفته بازدید هفته : 10,587
بازدید ماه بازدید ماه : 63,324
بازدید سال بازدید سال : 640,935
بازدید کلی بازدید کلی : 1,871,847

اطلاعات شما اطلاعات شما
آی پی آی پی : 54.81.45.122
مرورگر مرورگر :
سیستم عامل سیستم عامل :
تاریخ امروز امروز : چهارشنبه 26 مهر 1396

خبرنامه

براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود

تصویر ثابت